Onhan täällä toki erilaista kuin Suomessa. Ruoka, ympäristö, harrastukset, kaverit, kieli... Välillä tympäsee ku ei oo oikeen kavereita. Eikä harrastuksia. Äiti pyysi laittaan jotain kivoja juttuja. Okei, saan kohta mopon, se on mukavaa. Iskä  tilas mulle warhammereita, niitten maalaaminen on tosi kivaa.

Eka kun kuulin että muutetaan Kiinaan, ajattelin että ei varppi! Oli se tänne tulo kyllä aika erilaista. Kaikkein eniten tuli ikävä jäkistä ja kavereita. On mulla täälläki kavereita, muttei se ole sama asia. Koulussa pitää tehdä paljon töitä ja tieteski kieli on eri. Kiinan kielessä mä oon parempi ku äiskä, mutten kuiteskaa kauhian hyvä.

Kesä Suomessa oli huippu! Ootin sitä koko vuojen, mutta meni iha liian nopeasti. Uiminen ja kalastelu oli mun ykkösjuttuja! Sitte ku tultii tänne takasi ni ei se ollukkaa nii kamalaa ku luulin. Oikeestaan ihan kivaa, siksiki ku mummu ja pappa tuli mukana tänne. Ja iskä ja äiskä koittaa järkätä lomareissua jouluksi Suomeen. Sitte meen kyllä luisteleen! (äiti kirjottaa tätä ja mä sanelen ku mä maalaan samalla warhammereita)

Nyt en ennää jaksa sanella eikä äiskä jaksa kirjottaa ku mää sanelen kuulemma iha tyhmiä juttuja. (nii-i, äiskän mielestä!)

Moikka!